Naše výrobky

Srovnání NAŠE vs. BĚŽNÉ pečivo

Aktuality

IMG_1781.JPG Dovolená 28.06.2017
PF 2014.jpg PF 2014 12.12.2013

Newsletter

Chcete dostávat novinky e-mailem?
zadejte Váš email:

Máte dotaz? Napište nám:

Jméno:
email:
dotaz:

Víte, čím se naše pečivo liší od toho „běžného"?

 

Celozrnná mouka vs. bílá mouka 

Ve většině našich produktů objevíte skutečně celozrnnou mouku. A víte, co konzumace celozrnné mouky přinese Vašemu tělu?

Celozrnná mouka obsahuje o 60 % vápníku, 76 % železa, 85 % hořčíku, 78 % zinku, 77 % vitamínu B1, 80 % vitamínu B2 a o 86 % vitamínu E více jak obyčejná bílá mouka.

Jak je to možné?

Cele zrno se skládá z 3 složek:

I.   obal neboli otruby - obsahuje vlákninu, kyselinu rytinovou a minerální látky

II.  moučné jádro - je bílý vnitřek, obsahuje nejvíce bílkovin (hlavně lepek), škrob, má málo živin

III. klíček neboli zárodek - obsahuje cenné oleje - nenasycené mastné kyseliny a v nich rozpuštěné vitaminy. Dále obsahuje vitamíny E, B, B1 a B6 a enzymy. Vitamin E je důležitý antioxidant.

 celozrnná mouka

Bílá mouka

Bílá mouka se vzniká namletím už obroušených zrn. Obroušené zrno je zbaveno klíčku a obalových částí. Právě klíček a obal obsahují pro nás důležité látky. Bílá mouka je v podstatě škrob bez významného obsahuje prospěšných látek. Jelikož si bílá mouka uchovává stále stejnou jakost a dlouhou trvanlivost, je preferována obchodníky po celém světě. Daní za to je ale zbavení většiny živin, které jsou součástí obalu zrna a klíčku. Rafinovaná bílá mouka také zahleňuje organismus a překyseluje ho.

Pokud konzumujeme dlouho a často přemíru produktů z bílé mouky, můžou vznikat zdravotní problémy. Do střev se dostává příliš mnoho lepku a nenaštěpeného škrobu.

 

Celozrnná mouka

Ta je namleta z celého zrna. Obsahuje moučné jádro jako mouka bílá, ale navíc také obal (otruby) a podle způsobu mletí buď celý klíček, nebo jeho větší část. Tudíž je v celozrnné mouce zachována většina zdraví přínosných minerálů a vitamínů. Má ale kratší trvanlivost a trochu odlišnou chuť. Obecně vždy platí, že celozrnná mouka je zdravější.

 

Celozrnná rýže

celozrnná rýžeNáš chléb obsahuje také celozrnnou rýži. A proč? Rýže natural má totiž pro tělo spoustu výhod. Naturální rýže:

-          snižuje krevní tlak, obsah cholesterolu v krvi a čistí organismus od škodlivin.

-          obsahuje ochranné látky lignany - podle některých studií dokážou zpomalovat růst rakovinných buněk

-          prospívá zažívání a střevům

-          neobsahuje lepek

-          díky vitaminu B uklidňuje nervový systém a pomáhá léčit deprese

 

Špalda vs. pšenice setá

Proč zrovna špalda?

Pšenice špalda se dá označit jako praprababička dnešní pšenice. Velice se podobá běžné pšenici seté, ale přece existují mezi nimi rozdíly. Zkuste si například vzít zrníčko špaldy a zrníčko pšenice do pusy, špaldové mnohem dřív změkne. Také středověká léčitelka svatá Hildegarda z Bingenu ji považovala za základ zdraví a za obilovinu, která je pro člověka nejvhodnější.

 

špaldová moukaŠpalda

-          ve srovnání s běžnou pšenicí obsahuje více bílkovin, prospěšných tuků a vlákniny

-          přispívá k tvorbě zdravé krve a působí na imunitní systém

-          je to zkrášlující prostředek, přispívá k pěkné barvě pleti

-          pomáhá regenerovat buňky

-          je velmi lehce stravitelná

-          údajně přispívá k radostné mysli

Pšenice setá

Běžnou pšenici a z ní většinou vyráběnou rafinovanou bílou mouku najdete ve většině oblíbených potravinách, jako je pečivo, pizzy, těstoviny, koláče, sušenky atd. To všechno se vyrábí právě z pšenice vyrobené bílé mouky. Naše těla můžou být přetížená jednopruhovou konzumací. Proto obohacujme svůj jídelníček o další druhy obilovin!

 

Cukr vs. rýžový sirup

Běžný rafinovaný bílý cukr

V dnešní době konzumujeme nadmíru rafinovaného cukru. Rafinování znamená zpracování (podobně jako u mouky) při kterém dochází ke zbavení zdraví prospěšných látek. Tyhle látky se přirozeně vyskytují v třtině či řepě a právě průmyslovým zpracováním dojde k jejich odstranění. Právě konzumace tohoto cukru odebírá našemu organismu cenné vitamíny a minerály. Když ho sníme, tělo potřebuje živiny na jeho zpracování. A jelikož cukr žádné živiny neobsahuje, tělo si je musí brát z vlastních rezerv.

Pokud omezíme cukr, prospějeme našemu zdraví a imunitnímu systému. Také pomůžete štíhlé linii.

V žádném z našich výrobků cukr nenajdete!

Rýžový sirup

My sladíme rýžovým sirupem. Ten vzniká speciálním postupem kvašením ryže a neobsahuje žádný přidaný cukr! Navíc:

-          obsahuje vitamín skupiny B,

-          dodává energii postupně,

-          díky obsahuju minerálů a vitamínu je dobře stravitelný.

 

Mořská sůl vs. rafinovaná sůl

Rafinovaná sůl

Jedná se o chemicky čistý chlorid sodný, zbavený minerálních látek. V dnešní době se často stává, že naše je naše tělo touto solí přetíženo. Nejvíce je obsažená v polotovarech, uzeninách, slaných pochutinách atd. Běžná sůl je chemicky upravená a tělo je tak zatěžování a přebytky špatně odbourávány.

 

mořská sůlMořská sůl

Mořská sůl obsahuje 92 základních nezbytných minerálů, které se nacházejí v moři, průmyslově rafinovaná sůl pouze 2 a to uměle přidané. Mořská sůl má zásaditý charakter a tudíž pomáhá vyrovnávat kyselinotvorné potraviny - např. maso, cukr, alkohol. Mořská sůl je zdraví prospěšná, ovšem ani v zde to nesmíme s množstvím přehnat. Denně se doporučuje okolo 1,25 gramů.

 



Průmyslově vyráběné sladké koláče nebo slané tyčinky mohou obsahovat:

éčkaGeneticky modifikované organismy = jedná se o velice nepřirozený jev. Vzniká tak, že se přenese určitý gen jednoho organismu do organismu odlišného druhu rostliny či živočicha. Tímto smíchání genů vzniká kombinace, která je naprosto proti přírodě. GMO sice rostou rychleji a do větších rozměrů a jsou odolné vůči vnějším vlivům. Tudíž i výrobky z nichž jsou levnější. Je na každém z nás, jakou cenou za zdraví je ochotný se revanšovat. Co myslíte, jaké vliv může mít uměle přetvořená genetika na náš organismus? Bohužel asi ne moc příznivý...

„Éčka" = jedná se o chemické látky, říká se jim taky aditiva. Můžou to být barviva, konzervanty, látky zvýrazňující chuť a aroma, látky proti hrudkování mouky v chlebu a další. Mezi nimi najdeme látky přirozené, ale i takové, co vznikají z dehtu a ropných produktů. Ty zůstávají v našem těle dlouho.

... tyhle „zlepšovala" v našich produktech nikdy neobjevíte!